Wat zeggen de 4 voice finalisten?
Leona, Ivar en Floortje. Wie wordt The Voice of Holland? Wat ging er in hun hoofd om?
Floortje
“Ik had nooit gedacht dat het me zou lukken. Al die weken ben ik op zoek geweest naar mijn eigen ik in de muziek. En nu, vlak voor de finale, ben ik op het punt dat ik weet wat ik wil en kan: ik heb een melodische stem met een groot bereik, die heel mooi boven de wat hardere dance uitkomt. Mijn vertolking van ‘She Wolff’ van David Guetta is daar een goed voorbeeld van. Ik houd van het contrast.
Halverwege de shows heb ik een instorter gehad. Ik kwam met mezelf in conflict. Ik kreeg kritiek van de jury die ook wel eens een zachtere kant van mij wilde horen. Aan Roel gaf ik aan dat ik om die reden maar eens met een ballad moest komen. We kregen daarover discussies. Roel zei: als ik naar alle meningen om mij heen had geluisterd, dan zou ik nooit op het punt zijn gekomen waar ik nu ben. Hij leerde mij te kiezen voor waar ik in uitblink, zodat ik herkenbaar ben voor het publiek.
Sinds afgelopen vrijdag lukt het me om echt te genieten. Ik weet niet wat er gebeurde, maar tijdens het optreden met The Script ging er een gordijntje open en kon ik alles loslaten. Ik hoop dat dat dat vanavond ook lukt."
Johannes
"Wat mij de afgelopen maanden het meest geraakt heeft? Helemaal niks eigenlijk. Ik zou niet weten waar ik van ontroerd had moeten raken. Ja, dat ik elke keer weer met danseressen op het podium stond, dat ontroerde me op het laatst wel een beetje, haha.
Simon zei het al tijdens de blind auditions: jij zou zomaar eens de verrassing kunnen worden. Die voorspelling komt nu wel heel dichtbij. Maar ik blijf er nuchter onder hoor. En vooral mezelf. Ik ben gewoon een rustige Friese jongen die kan zingen, al denken sommigen daar anders over. Er wordt gezegd dat 'the voice' niet in de finale staat, maar wat mij betreft staan er vier voices in de finale. Van de mensen om mij heen hoor ik dat ik enorm gegroeid ben. Ach, wat boeien mij die opmerkingen dan nog.
Als ik The Voice ga winnen, zet ik gelijk mijn auto op marktplaats, omdat ik een nieuwe win. En verder zeg ik mijn baan als automonteur op en ga ik het land in met optredens.
Hoe ik vanavond ben, vijf minuten ben voordat ik op moet? Rustig. Ik wens mijn danseressen succes en ga dan het podium op."
Ivar
"Ik had net tegen mezelf gezegd: het is goed zo. Ik heb The Voice goed afgesloten. Het optreden met The Script ging goed, net als mijn single. Ik berustte erin dat Barbara naar de finale zou gaan. Toen stond daar ineens mijn naam. Ik besefte pas dat ik door was toen ik mijn single 'Baby' moest zingen. De eerste regel zette ik compleet verkeerd in. Gelukkig herpakte ik me snel toen ik bedacht dat het publiek wel 'Baby' moest gaan verkopen!
De eerste paar live-shows was ik letterlijk en figuurlijk onthand. Ik had mijn hand verbrijzeld en moest daardoor zonder gitaar het podium op. het voelde alsof ik naakt was. Het plezier in het zingen was weg. Het duurde even voordat de knop om was. Marco liet me inzien dat ik elke keer moest gaan zingen alsof het de laatste keer was. Nu ben ik blij dat ik geleerd heb om zonder gitaar op te treden. Voor mijn gevoel ben ik weer helemaal terug. Ik kan weer genieten. Eigenlijk heeft die kapotte hand me verder gebracht."
Leona
"Een poosje geleden zat ik in de zaal tijdens de repetities. Van een afstandje keek ik naar Trijntje die samen met Eyelar een nummer van Ed Sheeran aan het instuderen was. En ineens kreeg ik zo'n brok in mijn keel. Niet alleen van de manier waarop Trijntje het nummer zong, maar ook van de manier waarop ze Eyelar hielp. Zo onzelfzuchtig. Ik bedacht me dat ze me zoveel heeft gegeven. Ze heeft me geleerd minder perfectionistisch te zijn. Ik had de neiging de lat zo hoog te leggen dat niemand er meer aan kon tippen. Ik kon heel moeilijk genieten van een optreden, omdat ik voornamelijk lette op wat niet goed ging. Ook heeft Trijn me steeds voorgehouden dat ik me niet kleiner moest voordoen dan dat ik ben. Ik had nogal de neiging om mezelf te downplayen. Daar help ik niemand mee. Ik had heel erg de neiging om te zeggen: Sandra, ga jij maar naar de finale, jij verdient het. Nee. Ik verdien het ook. Ik sta er morgenavond en durf mijn gave te tonen. Wie weet steek ik iemand er nog mee aan."
Geplaats door Mirthe
Geen opmerkingen:
Een reactie posten